مراقبت های بعد از عمل بینی چیست؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

فهرست مطالب

مراقبت‌های بعد از عمل بینی می‌توانند به شرایط و نیازهای هر فردی که این عمل را انجام داده است وابسته باشند. با این حال، در ادامه به برخی از مراقبت‌های رایج پس از عمل بینی اشاره خواهم کرد:

آرامش و استراحت

پس از عمل بینی، استراحت کافی و رعایت آرامش برای بهبود سریع‌تر و به حداقل رساندن عوارض پس از عمل مهم است. فعالیت‌های سنگین و ورزش‌های شدید را به تعویق بیاندازید.توجه کنید که حتما باید بعد از عمل بینی به صورت شیب دار و با زاویه بخوابید بدلیل اینکه خوابیدن به صورت افقی باعث برگشت خون به صورت و جمع شدن خون در چشمان شما و یا ورم صورت میشود.

مصرف داروها

پزشک ممکن است به شما داروهای ضد التهاب یا مسکن تجویز کند تا درد و تورم را کاهش دهد. بر اساس دستورات پزشک، داروها را به دقت و به موقع مصرف کنید. همچنین استفاده درست و به موقع از پماد ها موجب از بین بردن جای بخیه خواهد شد و احتمال عفونت را کاهش میدهد.

کنترل خونریزی

خونریزی بعد از عمل بینی ممکن است رخ دهد. برای کنترل خونریزی، شما ممکن است بخواهید برای مدتی به طرف دیگر بدن خود خم شوید و یا برف یا یخ را روی ناحیه بینی قرار دهید. همچنین، از خوراکی‌های حاوی ویتامین K خودداری کنید، زیرا این ویتامین خونریزی را افزایش می‌دهد.

رعایت بهداشت دست

پس از عمل بینی، بهداشت دست خیلی مهم است. قبل از لمس بینی خود، همیشه دست‌هایتان را با آب و صابون بشویید یا از محلول ضدعفونی کننده استفاده کنید.

مراقبت از زخم

در صورتی که جراحی باز بوده باشد، ممکن است نیاز به تغییر بنداژ و مراقبت از زخم باشد. راهنمایی‌های پزشک را در این رابطه دقیقاً دنبال کنید.

پیگیری با پزشک

برنامه‌ریزی ملاقات‌های تازه‌تر با پزشک برای بررسی پیشرفت و بهبود بر اساس توصیه‌های وی مهم است. پزشک شما می‌تواند شما را درباره هر مسئله یا سوالی که دارید راهنمایی کند.

pret operatie rinoplastie scaled 1 1024x683 - مراقبت های بعد از عمل بینی چیست؟

درباره بلفاروپلاستی چه میدانید؟ بلفاروپسلاتی یک روش جوان سازی پلک و از بین بردن چین و چروک میباشد، برای اطلاعات بیشتر درباره این عمل و مشاهده نمونه کارهای کلینیک آوابیوتی حتما صفحه بلفاروپلاستی را مطالعه کنید.

 

مهم است که همیشه دستورات و توصیه‌های پزشک را به دقت دنبال کنید و در صورت بروز هرگونه مشکل، به پزشک خود اطلاع دهید. همچنین، در صورتی که علائم نگران کننده‌ای مانند خونریزی شدید و مداوم، تورم شدید، درد ناگهانی و شدید یا علائم عفونت مشاهده کنید، باید به پزشک خود مراجعه کنید.

توجه داشته باشید که این توصیه‌ها به طور کلی برای مراقبت پس از یک عمل بینی ارائه شده‌اند و نیازها و توصیه‌ها ممکن است بر اساس شرایط شما تغییر کنند. همواره با پزشک خود مشورت کنید تا راهنمایی دقیق و شخصی‌سازی شده دریافت کنید.

 

همین حالا مشاوره رایگان دریافت کنید
5/5 - میانگین امتیازها

درخواست شما با موفقیت ثبت شد!

مشاورین و متخصصین ما بزودی با شما تماس خواهند گرفت

از انتخاب شما سپاس گذاریم
اطلاعیه مهم!
در حال حاضر شماره تماس مطب از دسترس خارج شده لطفا از طریق فرم های مشاوره شماره تماس خودتون رو قرار بدید تا با شما تماس بگیریم.

مشاوره رایگان کلینیک آوابیوتی

تماس با ما