لیفت صورت با نخ | مزایا، عوارض و قیمت در آوا بیوتی

زمان مطالعه: 7 دقیقه

فهرست مطالب

لیفت صورت با نخ در مرکز زیبایی آوا بیوتی 1024x576 - لیفت صورت با نخ

تا همین چند وقت پیش تنها راه حل گونه های افتاده و رفع شلی پوست استفاده از لیفت صورت بود. به هر حال اگر پوست صورت بسیار شل و افتاده باشد (بر اثر کهولت سن) تنها یک چاقوی جراحی می تواند کمک کننده باشد. البته برای سنین جوان تر (20 تا 50 سال) عمل های لایه برداری و غیر تهاجمی همانند لیفت صورت با نخ می توانند بسیار کمک کننده باشند. کشیدن پوست با نخ قابل جذب با هزینه بسیار کمتر و دوران نقاهت چند روزه باعث محبوبیت در بین جراحان و زیباجویان شده است.

عمل زیبایی پلک 1024x683 - لیفت صورت با نخ

درباره بلفاروپلاستی چه میدانید؟ بلفاروپسلاتی یک روش جوان سازی پلک و از بین بردن چین و چروک میباشد، برای اطلاعات بیشتر درباره این عمل و مشاهده نمونه کارهای کلینیک آوابیوتی حتما صفحه بلفاروپلاستی را مطالعه کنید.

لیفت صورت با نخ چیست؟

کشیدن پوست با نخ قابل جذب یک عمل زیبایی است که یک جایگزین کم تهاجمی تر برای جراحی لیفت صورت است.

لیفت صورت با نخ با وارد کردن نخ های جذبی یا نیمه جذبی به صورت و سپس لیفت این نخ ها باعث کشیده شدن پوست صورت می شوند. این نخ های باعث افزایش کلاژن سازی در صورت شده که به محکم شدن و طراوت پوست صورت کمک می کند.

یکی از مزایایی که کشیدن پوست با نخ قابل جذب نسبت به جراحی لیفت صورت دارد حفظ حالت طبیعی صورت است. در روش جراحی لیفت صورت به دلیله کشیده شده زیاد پوست و برداشته شده پوست ها و قسمت های اضافی حالت صورت ممکن است کمی غیر طبیعی جلوه کند. اما در روش لیفت صورت با نخ الاستیسیته پوست افزایش پیدا کرده و صورت حالت طبیعی خود را حفظ می کند.

به طور معمول افراد از 30 سال تا 50 سال مناسب انجام عمل کشیدن پوست با نخ قابل جذب هستند. افرادی که در سلامت کامل هستند و به تازگی در حال مشاهده علائمی افزایش سن هستند مناسب این عمل زیبایی هستند.

همچنین کسانی که نمی خواهند خطرات و ریسک های جراحی لیفت صورت را انجام دهند یا هزینه ی بالای آن برای آن ها مشکل ساز است، عمل جراحی لیفت صورت با نخ یک گزینه عالی برای آن ها می باشد.

هزینه لیفت صورت با نخ چه قدر است؟

لیفت صورت با نخ زیر نظر پزشکان با تجربه در آوا بیوتی 1024x576 - لیفت صورت با نخ

به طور کلی هزینه لیفت صورت با نخ یا هر عمل زیبایی بستگی به عوامل مختلفی دارد. برای مثال تجربه و سابقه ی جراح و اینکه در چه نواحی از صورت این عمل زیبایی انجام شود در میزان هزینه ی عمل تأثیر گذار است.

کشیدن پوست با نخ قابل جذب به طور معمول 40 درصد قیمت عمل لیفت صورت هزینه دارد. پیشانی، گونه ها و نواحی زیر چشم ها جزو نواحی هستند که می توان عمل کشیدن پوست با نخ قابل جذب را بر روی آن ها انجام داد. شما می توانید تنها یک ناحیه و یا حتی بیشتر را مورد هدف قرار دهید که قیمت های متفاوتی دارند. البته اینکه شما به لیفت کدام نواحی نیاز دارید توسط پزشک متخصص و در جلسه مشاوره رایگان آوا بیوتی مشخص می شود.

لیفت صورت با نخ نیاز به بیهوشی ندارد، در نتیجه می توانید در هزینه مصرف مسکن صرفه جویی کنید. همچنین این عمل غیر تهاجمی دوران نقاهت بسیار کوتاهی دارد و حتی نیاز نیست که از شغل خود مرخصی بگیرید.

بسته به نیاز چهره ی شما جراح پلاستیک ممکن است به شما انجام عمل های زیبایی دیگر و مکمل همانند بوتاکس را پیشنهاد کند. این کار باعث می شود که نتیجه ای که از عمل زیبایی می گیرید چندین برابر به چشم بیاید.

لیفت صورت با نخ چگونه عمل می کند؟

لیفت صورت با نخ در دو مرحله انجام می شود.

مرحله اول بسیار ساده است. پزشک با کشیدن نخ های نازک و قابل جذب به زیر پوست، می تواند پوست صورت، پیشانی، گونه و نواحی دیگر را محکم کند.

در این مرحله خار های نامرِئی و بدون درد زیر پوست شما قرار می گیرند. این خار ها به ماهیچه ها و پوست چسبیده و باعث می شوند پوست روی ماهیچه محکم شود و در جای خود قرار گیرد.

هنگامی که یک نخ خاردار وارد پوست شما می شود عمل کلاژن سازی پوست تحریک و آغاز می شود. حتی اگر بافت زیر پوستی توسط نخ ها آسیبی نبیند، بدن به محض تشخیص نخ ها شروع به عملیات کلاژن سازی می کند. کلاژن می تواند شکاف های موجود در پوست افتاده را پر کند و حالت ارتجاعی (الاستیسیته) را به پوست شما بازگرداند.

یک آزمایش که در سال 2017 بر روی 100 نفر از افرادی که عمل کشیدن پوست با نخ قابل جذب را انجام دادند نشان داد که بعد از عمل پوست بسیار شاداب تر، محکم تر و با ساختار بهتر ظاهر می شود، این نتایج بعد از جذب نخ ها اتفاق می افتد.

مراحل لیفت صورت با نخ

مراحل لیفت صورت با نخ بسته به ناحیه ای که لیفت بر روی آن انجام می شود متفاوت است. اما تکنیک پایه ای تقریبا مشابه است. بریم با هم با این مراحل آشنا شویم:

  1. از شما در خواست می شود در اتاقی که عمل شما در آن انجام می شود، دراز بکشید. الکل و همچنین بی حسی های موضعی در نواحی مشخص اعمال می شود.
  2. از یک سوزن بسیار نازک برای قرار دادن نخ های قابل جذب در زیر پوست استفاده می شود. وارد کردن نخ ها به زیر پوست حدود 30 الی 45 دقیقه زمان می برد.
  3. پس از درج نخ ها، مرحله درج تمام می شود. ممکن است فشار خفیفی یا احساس سفت شدن زیر پوست خود داشته باشید.
  4. بعد از چند دقیقه که سوزن های خارج شدند، عمل به پایان می رسد و می توانید با خیال راحت به خانه یا شغل خود بازگردید.

نواحی مناسب عمل لیفت با نخ

بسیاری از افراد عمل لیفت با نخ را برای نواحی صورت استفاده می کنند. اما نواحی دیگری نیز وجود دارند که می توان این عمل زیبایی را بر روی آن ها انجام داد:

  • فک و خط فک
  • خط ابرو
  • نواحی زیر چشمی
  • پیشانی
  • گونه ها

عمل لیفت با نخ برای محکم کردن سینه ها نیز انجام می شود، به خصوص بعد از حاملگی و کاهش وزن.

عوارض لیفت صورت با نخ

لیفت صورت با نخ یک عمل زیبایی غیر تهاجمی با دوران نقاهت بسیار محدود است. اما به هر حال عوارضی برای این عمل جراحی ذکر می کنیم و مطمئن باشید با انتخاب مرکز مناسب و پزشکان با تجربه احتمال بروز این عوارض به صفر می رسد. عوارضی شامل:

  • کبودی
  • ورم
  • خون ریزی
  • درد خفیف در محل تزریق نخ

بین 15 الی 20 درصد احتمال بروز فرورفتگی وجود دارد. اما به هر روی عوارض احتمالی بسیار جزئی و قابل رفع هستند.

عوارض دیگری که می توان نام برد شامل:

  • حساسیت به نخ های قابل جذب
  • خونریزی با توجه به عملیات که در زیر پوست شما در حال اجراست
  • مشاهده فرورفتگی و احساس کشیدگی در نواحی که نخ ها تزریق شده اند
  • حرکت نا خواسته نخ ها که باعث ایجاد برامدگی در پوست می شود
  • درد زیر پوست که ناشی که کشیدگی بیش از حد پوست و یا قرارگیری نادرست نخ ها می باشد
  • عفونت در نواحی تزریق نخ

در میان همه ی عوارض احتمالی لیفت صورت با نخ، عفونت از همه مهمتر است. اگر علائم زیر را مشاهده کردید به سرعت با پزشک خود تماس بگیرید:

  • ترشحات سبز، سیاه، قهوه ای یا قرمز در محل عمل
  • تورم بیش از 48 ساعت
  • سردرد های مداوم
  • تب

اگر هر کدام از علائم گفته شده را پیدا کردید بهتر است با خود جراحی که عمل شما را انجام داده است تماس بگیرید.

بعضی از افراد بعد از عمل جراحی لیفت صورت با نخ از نتایج خود راضی نیستند. به همین روی ما پیش از عمل جلسه مشاوره ای با جراح ترتیب داده ایم که شما می توانید تمام انتظارات خود را ذکر کنید.

چه انتظاراتی از نتیجه عمل لیفت صورت با نخ داشته باشیم

دوران نقاهت بعد از لیفت صورت با نخ بسیار محدود است. حتی با وجود کمی تورم و کبودی اگر بخواهید می توانید به سر کار نیز بروید.

نتایج بلافاصله بعد از تزریق نخ ها قابل مشاهده خواهند بود. اما نتیجه اصلی بعد از گذشت چند روز و یا هفته و جذب کامل نخ ها هنگامی که تورم ها از بین رفتند مشخص تر می شوند.

نتایج لیفت صورت با نخ دائمی نخواهند بود. به طور معمول نتایج بین 2 تا 3 سال ماندگاری دارند. همانند دیگر مواد جذبی دیگر همانند بوتاکس، نخ های قابل جذب نیز توسط بافت زیرین پوست جذب می شوند.

توصیه شده بعد از انجام عمل کشیدن پوست با نخ قابل جذب از کرم های مرطوب کننده تا مدتی استفاده نکنید و سعی کنید به هنگام خوابیدن صورتتان رو به بالا باشد. این عمل کمک می کند که از ساییده شدن صورت با بالشت جلوگیری شود.

همچنین بهتر است از حضور در سونا و فعالیت های سنگین ورزشی در هفته اول بعد از عمل جلوگیری شود.

اقدامات قبل از لیفت صورت با نخ

بعد از اینکه جلسه مشاوره اختصاصی شما انجام شد و نوبت شما برای عمل لیفت صورت با نخ مشخص شد. کاتالوگی مبنی بر کار هایی که باید قبل از عمل انجام گیرد و نباید انجام گیرد در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

  • پزشک خود را از هرگونه دارویی که مصرف می کنید مطلع سازید.
  • شب قبل از عمل ریلکس کنید و از هر گونه استرس پرهیز کنید
  • از هرگونه مواد غذایی التهاب آور در رژیم غذایی خود پرهیز کنید
  • مصرف نوشیدنی های الکلی شب قبل از عمل
  • از مصرف مواد دارویی رقیق کننده خون همانند آسپرین و ایبوروفن یک هفته قبل از عمل بپرهیزید

تفاوت جراحی لیفت صورت با لیفت با نخ

نتایج جراحی لیفت صورت بسیار بیشتر و ملموس تر از نتایج لیفت صورت با نخ است. اگر اقدام به انجام لیفت صورت با نخ کرده اید باید انتظارات یک چهره طبیعی و واقع گرایانه را داشته باشید.

ماندگاری جراحی لیفت صورت نیز همانند لیفت صورت با نخ، دائمی نمی باشد. جراحی لیفت صورت نمی تواند به صورت کامل بروز علائم کهولت سن را پنهان کند، اما نتایج آن برای سال ها ماندگار است. نتایج اصلی جراحی لیفت صورت به طور معمول تا 2 سال ماندگاری دارد.

برای ماندگاری بیشتر می توانید از پر کننده های پوستی و درمان های جانبی دیگری که به زمان و هزینه بیشتری نیاز دارند، استفاده کنید.

از سوی دیگر عوارض جراحی لیفت صورت بسیار بیشتر و خطرناک تر هستند. معمولا نتایجی که از لیفت صورت با نخ به دست می آیند طبیعی تر هستند و حالت کلی چهره حفظ می شود.

لیفت صورت با نخ هزینه بسیار کمتری از جراحی لیفت صورت دارد. همچینین دوران نقاهت بسیار محدودی دارد و بلافاصله می توانید به انجام امور روزمره خود بپردازید.

اگر علائم کهولت سن را در صورت و چهره ی خود مشاهده کردید لیفت صورت با نخ یک پیشنهاد ایده آل و کم ریسک برای بازگردانی شادابی به چهره شماست.

همین حالا مشاوره رایگان دریافت کنید
5/5 - میانگین امتیازها

درخواست شما با موفقیت ثبت شد!

مشاورین و متخصصین ما بزودی با شما تماس خواهند گرفت

از انتخاب شما سپاس گذاریم
اطلاعیه مهم!
در حال حاضر شماره تماس مطب از دسترس خارج شده لطفا از طریق فرم های مشاوره شماره تماس خودتون رو قرار بدید تا با شما تماس بگیریم.

مشاوره رایگان کلینیک آوابیوتی

تماس با ما