بوکال فت چیست و چگونه انجام می شود؟

زمان مطالعه: 5 دقیقه

فهرست مطالب

بوکال فت (Buccal fat) به چربی بین استخوان گونه و استخوان فک در صورت شما گفته می شود. این پد های چربی به شکل گیری صورت شما کمک می کنند. عمل جراحی بوکال فت برای برداشتن چربی ها در این ناحیه از صورت است. این کار می تواند ساختار استخوانی صورت شما، به خصوص استخوان گونه و نواحی خالی شده بین گونه ها و فک ها را برجسته کند. گاهی به این روش کوچک کردن گونه (cheek reduction) نیز می گویند.

بوکال فت چیست و چگونه انجام می شود 1024x576 - بوکال فت چیست و چگونه انجام می شود؟

درباره بلفاروپلاستی چه میدانید؟ بلفاروپسلاتی یک روش جوان سازی پلک و از بین بردن چین و چروک میباشد، برای اطلاعات بیشتر درباره این عمل و مشاهده نمونه کارهای کلینیک آوابیوتی حتما صفحه بلفاروپلاستی را مطالعه کنید.

عمل جراحی بوکال فت چیست؟

بوکال فت، چربی بین استخوان گونه و فک است که به شکل گیری شکل صورت شما کمک می کند. همه افراد دارای چربی بوکال هستند، اما برخی افراد بیشتر از سایرین دارند.

عمل جراحی بوکال فت یک عمل جراحی پلاستیک است. انجام عمل های جراحی پلاستیک به خود شخص بستگی دارد. بهترین زمان برای انجام عمل جراحی پلاستیک زمانی است که خودتان احساس نیاز به آن داشته باشید، نه اینکه شخص دیگری از شما بخواهد.

بوکال فت تهران در مرکز زیبایی آوا بیوتی 1024x576 - بوکال فت چیست و چگونه انجام می شود؟

عمل جراحی بوکال فت برای چه کسانی مناسب است؟

برخی از افراد ممکن است احساس کنند گردی گونه‌هایشان باعث ایجاد پری در صورتشان می‌شود که دوست ندارند. عمل جراحی بوکال فت یا کوچک کردن گونه می تواند احساس پری یا “چربی” گونه های شما را کاهش دهد.

شما ممکن است بخواهید این عمل جراحی را انجام دهید اگر:

  • ظاهر پر گونه هایتان را دوست ندارید.
  • در سلامت کامل به سر می برید و وزن متعادل و ثابتی دارید.

اگر صورت شما باریک است یا اگر سن بالایی دارید، ممکن است کاندیدای مناسبی برای این عمل جراحی نباشید، زیرا بوکال فت به طور طبیعی با افزایش سن کاهش می یابد.

عمل بوکال فت در مرکز زیبایی آوا بیوتی زیر نظر با تجربه ترین و متخصص ترین پزشکان جراحی پلاستیک به همراه مشاوره رایگان قبل و بعد از عمل انجام می شود. وجود کادر فنی دلسوز و مجرب تجربه ی عمل را به خاطره ای به یادماندنی تبدیل می کند.

عمل جراحی بوکال فت زیر نظر پزشکان متخصص در آوا بیوتی 1024x576 - بوکال فت چیست و چگونه انجام می شود؟

اقدامات قبل از انجام عمل

قبل از انجام عمل جراحی بوکال فت در مرکز زیبایی آوا بیوتی، شما با پزشک متخصص خود ملاقات خواهید داشت. در این جلسه تمام انتظارات و خواسته های شما به علاوه شرایط سلامتی شما مورد بررسی قرار می گیرند.

در آغاز جلسه، پزشک شرایط شما را بررسی می کند و از صورت شما عکس می گیرد. همچنین سوالاتی درباره سلامت عمومی شما شامل سابقه بیماری و عمل های جراحی قبلی از شما پرسیده می شود. پزشک متخصص اطلاعات پایه ای سلامت شما همانند فشار خون و غیره را اندازه گیری کرده و درباره دارو هایی که در حال حاضر مصرف می کنید، پرس و جو می کند. برای پزشک بسیار حائز اهمیت است که بداند که چه دارو یا مکملی مصرف می کنید. برای نتیجه بهتر، ممکن است از شما بخواهد مصرف سیگار و دخانیات را تا قبل از عمل متوقف کنید.

چه اتفاقاتی در حین عمل بوکال فت می افتد؟

عمل جراحی بوکال فت بنا بر صلاح دید پزشک در مطب یا بیمارستان انجام می شود و زیبا جو همان روز می تواند مرخص شود.

در حین عمل جراحی شما ممکن است موارد زیر را تجربه کنید:

  • شما یک بی حس کننده موضعی برای بی حس کردن پوست صورت خود دریافت خواهید کرد تا دردی احساس نکنید. در طول عمل هوشیاری دارید. اگر بیش از یک عمل را به صورت همزمان انجام می دهید، ممکن است پزشک از بی هوشی عمومی استفاده کند. بعد از بی هوشی عمومی باید فردی را به همراه داشته باشید که مسیر مطب تا خانه ، شما را همراهی کند.
  • جراح متخصص پلاستیک شما یک برش کوچک در داخل دهان در هر دو طرف صورت شما ایجاد می کند تا چربی های بوکال ظاهر شود.
  • پزشک به آرامی بر روی پد های چربی فشار می آورد تا بیشتر دیده شوند، سپس چربی ها را بریده و جدا می کند.
  • در نهایت، پزشک برش ها را با بخیه می بندد. اغلب، بخیه ها قابل حل هستند و پزشک به شما اطلاع می دهد که آیا برای برداشتن بخیه نیاز به مراجعه مجدد هست یا خیر.

اقدامات بعد از عمل

بعد از عمل بوکال فت، پزشک به شما در مورد مراقبت از زخم های ایجاد شده، توضیح می دهد. ممکن است به شما دهانشویه مخصوصی بدهند تا به بهبودی و جلوگیری از عفونت کمک کند. در حالی که برش های شما شروع به بهبودی می کنند، در یک یا دو روز اول در رژیم غذایی مایع استفاده می کنید. به تدریج با بررسی پزشک، می توانید غذا های نرم را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

برخی مواردی که ممکن است بعد از عمل تجربه کنید:

  • تورم
  • کبودی
  • بی حسی در محل های برش

این علائم کاملا طبیعی بود و طی فرایند بهبودی برطرف خواهند شد. تا زمان مشخص شدن نتیجه نهایی چندین ماه طول می کشد.

آیا بوکال فت عوارض دارد؟

در انجام هر عمل جراحی ریسک های احتمالی و عوارضی وجود دارد. انتخاب پزشک متخصص و با تجربه و مرکز با اعتبار، ریسک بوجود آمدن این عوارض را به حداقل ممکن می رساند.

حال عوارض مرتبط با جراحی بوکال فت را ذکر می کنیم:

  • عفونت در محل برش
  • آسیب به اعصاب صورت و یا آسیب به مجرای بزاقی
  • بی حسی یا تغییر حس
  • عدم تقارن

دوران نقاهت عمل بوکال فت چه قدر است؟

بعد از انجام موفقیت آمیز عمل جراحی بوکال فت پزشک متخصص به شما دستور العمل هایی می دهد که دوران بهبودی و نقاهت سریعتری داشته باشید. دوران نقاهت بوکال فت در حدود سه هفته است، اما چندین ماه طول تا مشخص شدن نتیجه نهایی طول می کشد.

چه زمانی می توانم به روتین زندگی عادی برگردم؟

بعد از تأیید پزشک شما می توانید به انجام روتین نرمال زندگی خود بعد از عمل جراحی بوکال فت باز گردید. اما معمولا چند روز یا یک هفته طول می کشد.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنم؟

بوکال فت یک عمل جراحی امن است. اما با دیدن هر یک از علائم زیر حتما پزشک خود را مطلع سازید:

  • خون ریزی بیش از حد
  • هرگونه علائم عفونت مانند حرارت بالا و یا قرمزی پوست، چرک و تب
  • اگر نتایج شما نا متقارن است یا به خوبی بهبود نمی یابد
  • اگر متوجه طعم غیر طبیعی در دهان خود شدید یا مشکوک به آسیب غدد بزاقی هستید

بوجود آمدن موارد بالا بسیار نادر است اما در صورت دیدن علائم سریعا با پزشک خود تماس بگیرید.

همین حالا مشاوره رایگان دریافت کنید
5/5 - میانگین امتیازها

درخواست شما با موفقیت ثبت شد!

مشاورین و متخصصین ما بزودی با شما تماس خواهند گرفت

از انتخاب شما سپاس گذاریم
اطلاعیه مهم!
در حال حاضر شماره تماس مطب از دسترس خارج شده لطفا از طریق فرم های مشاوره شماره تماس خودتون رو قرار بدید تا با شما تماس بگیریم.

مشاوره رایگان کلینیک آوابیوتی

تماس با ما