بهترین سن برای عمل اتوپلاستی گوش

زمان مطالعه: 2 دقیقه

فهرست مطالب

قبل و بعد تصغير الاذن 1024x982 - بهترین سن برای عمل اتوپلاستی گوش

فهرست مطالب

عمل اتوپلاستی (جراحی زیبایی گوش) معمولاً در سنین بزرگسالی انجام می‌شود، زیرا در این سن موارد زیر معمولاً رخ می‌دهند:

1. رشد کامل گوش: قبل از انجام عمل اتوپلاستی، مهم است که گوش‌ها به طور کامل رشد کنند. این معمولاً در دوران نوجوانی و جوانی اتفاق می‌افتد. در حدود 14 تا 16 سالگی، گوش‌ها به طور عمده رشد خود را کامل می‌کنند، اما همچنان نیاز است که پیش از عمل، پزشک متخصص گوش و جراحی پلاستیکی در زمینه رشد گوش‌ها و توسعه آنها ارزیابی کند.

2. روانشناسی فرد: عمل اتوپلاستی تأثیر قابل توجهی بر روانشناسی فرد دارد، زیرا این جراحی بهبود ظاهر گوش‌های برجسته و تغییر شکل آنها را به منظور افزایش اعتماد به نفس و تغییر در تصویر بدنی ارائه می‌دهد. بنابراین، فرد باید به طور روانی آماده باشد و قادر به درک و پذیرش نتایج عمل جراحی باشد.

3. عدم وجود مشکلات پزشکی: قبل از انجام هر نوع جراحی، شرایط پزشکی فرد باید مورد بررسی قرار گیرد. برخی از مشکلات پزشکی می‌توانند بر عمل جراحی تأثیر منفی داشته باشند. بنابراین، فرد باید در وضعیت سلامتی مناسب باشد و هیچ مشکل پزشکی مهمی نداشته باشد.

اتوپلاستی گوش در کودکان برگشت پذیر است؟

اتوپلاستی گوش در کودکان معمولاً برگشت‌پذیر نیست. عمل اتوپلاستی گوش به منظور تغییر شکل و موقعیت گوش‌ها صورت می‌گیرد و به عنوان یک عمل جراحی زیبایی محسوب می‌شود. برخلاف بزرگسالان که گوش‌ها به طور کامل رشد کرده‌اند، در کودکان گوش‌ها هنوز در فرآیند رشد و تکامل قرار دارند.

اگر عمل اتوپلاستی در کودکان انجام شود، وجود ریسک‌ها و مشکلات ممکن است افزایش یابد. همچنین، به دلیل رشد و تغییرات طبیعی که در گوش‌ها در طول دوران رشد کودکی رخ می‌دهد، نتایج عمل در طولانی مدت نمی‌توانند پایدار باشند. به همین دلیل، پزشکان عموماً توصیه می‌کنند که عمل اتوپلاستی گوش در کودکان را در سنین بزرگسالی انجام دهند، زمانی که گوش‌ها به طور کامل رشد کرده و تکامل یافته‌اند.

بنابراین، اگر شما به اتوپلاستی برای یک کودک فکر می‌کنید، بهتر است با یک جراح پلاستیک متخصص مشورت کنید تا درباره مزایا و معایب این عمل در سنین کودکی مطلع شوید و تصمیم درستی را بگیرید. نظر و راهنمایی پزشک شما بر اساس شرایط خاص کودک و شکل گوش‌هایش می‌تواند بهترین راهنمایی را برای شما فراهم کند.

نتیجه گیری

هر فرد و شرایط آن فرد منحصر به فرد است. برای تشخیص دقیق‌تر و تعیین بهترین سن برای اتوپلاستی گوش، بهتر است با یک جراح پلاستیک متخصص مشورت کنید. او می‌تواند بر اساس شرایط شما و توصیه‌های پزشکی، به شما راهنمایی کند و تصمیم مناسبی برای انجام جراحی بگیرید.
برای مشاوره تخصصی و رزرو نوبت میتوانید با شماره 09191998588 تماس بگیرید.

جهت مشاهده نمونه کارهای بیشتر میتوانید به اینستاگرام ما مراجعه کنید.
5/5 - میانگین امتیازها

درخواست شما با موفقیت ثبت شد!

مشاورین و متخصصین ما بزودی با شما تماس خواهند گرفت

از انتخاب شما سپاس گذاریم
اطلاعیه مهم!
در حال حاضر شماره تماس مطب از دسترس خارج شده لطفا از طریق فرم های مشاوره شماره تماس خودتون رو قرار بدید تا با شما تماس بگیریم.

مشاوره رایگان کلینیک آوابیوتی

تماس با ما